Ställplats Trollhättan — 28 juni 2026
Ställplats Trollhättan besökte vi en junikväll på väg söderut, och som en snabb övernattning fungerade det alldeles utmärkt. Själva natten var lugn och stilla, precis vad man behöver när man bara ska ladda batterierna inför nästa etapp. Platsen ligger bra till för att ta sig ut och utforska lite av Trollhättan till fots, och jag kan varmt rekommendera en kvällspromenad runt de gamla slussarna som ligger inom bekvämt promenadavstånd. Det är en riktigt fin upplevelse, särskilt i det sena sommarljuset.
Tyvärr blev avfärden en betydligt sämre upplevelse än ankomsten. När det var dags att checka ut ville kortläsaren vid utfarten inte samarbeta, och sex bilar före mig hade tydligen samma problem men blev utsläppta. Men just när det var min tur så gick inte det, och personalens lösning var att jag skulle vänta på att servicefolket skulle komma. Det kändes inte som särskilt bra service, minst sagt. Vi hade absolut inga problem med att betala, det var ju aldrig frågan, men att bli ombedd att bara stå och vänta utan någon vettig tidsuppskattning eller alternativ lösning var frustrerande. Till slut löste det sig efter tio minuters väntan utanför bommen, men smaken i munnen blev inte den bästa.
Som en enkel övernattning på vägen kan ställplatsen ändå vara värd ett stopp. Prisnivån är medel och natten var genuint lugn och skön. Men servicenivån behöver verkligen ses över, för det är i de stunderna när något krånglar som man verkligen visar vad man går för som anläggning. Jag skulle möjligen kunna tänka mig att återvända, men bara om jag vet att det finns ett smidigare sätt att ta sig därifrån på morgonen.
Tyvärr blev avfärden en betydligt sämre upplevelse än ankomsten. När det var dags att checka ut ville kortläsaren vid utfarten inte samarbeta, och sex bilar före mig hade tydligen samma problem men blev utsläppta. Men just när det var min tur så gick inte det, och personalens lösning var att jag skulle vänta på att servicefolket skulle komma. Det kändes inte som särskilt bra service, minst sagt. Vi hade absolut inga problem med att betala, det var ju aldrig frågan, men att bli ombedd att bara stå och vänta utan någon vettig tidsuppskattning eller alternativ lösning var frustrerande. Till slut löste det sig efter tio minuters väntan utanför bommen, men smaken i munnen blev inte den bästa.
Som en enkel övernattning på vägen kan ställplatsen ändå vara värd ett stopp. Prisnivån är medel och natten var genuint lugn och skön. Men servicenivån behöver verkligen ses över, för det är i de stunderna när något krånglar som man verkligen visar vad man går för som anläggning. Jag skulle möjligen kunna tänka mig att återvända, men bara om jag vet att det finns ett smidigare sätt att ta sig därifrån på morgonen.
Prisnivå
€€
Skulle återvända
Kanske
Passar för
Husbilar